La importància de la revisió anual de la vostra mascota

Publicat 11/5/2017

- permet detectar patologies greus en fase inicial (càncer, trastorns metabòlics i endocrins, etc.), ja sigui per l´exploració directa del veterinari o pels comentaris del propietari sobre canvis que hagi pogut detectar.

- permet controlar l´evolució del pes corporal de l´animal, valorar l´alimentació i evitar problemes com l´obesitat o una pèrdua de pes excessiva, que pot anar lligada a un trastorn orgànic greu.

- permet parlar de possibles comportaments indesitjats de la mascota i evitar que es cronifiquin i empitjorin amb el temps. També permet detectar juntament amb el propietari canvis de comportament relacionats amb l´envelliment i posar mesures per millorar la qualitat de vida de l´animal i la relació amb el propietari.

- permet controlar l´estat sanitari de la mascota pel que fa relació amb els paràsits interns i externs, incidint en la prevenció especialment dels paràsits que poden suposar un risc per la salut de les persones que conviuen amb la mascota, sobretot els infants (paparres, paràsits intestinals, etc.). El programa de desparasitació es dissenyarà en funció de l´estil de vida de la mascota i de la seva interacció amb els membres de la família.

- permet revisar la protecció vacunal de la mascota, i ajustar aquestes vacunes individualment en funció del seu estil de vida (interior, exterior, viatges, etc.)

És molt important doncs que la vostra mascota es visiti com a mínim una vegada a l´any, és bo per la seva salut i per la salut de les persones que conviuen amb ella.